Detetu kojem je dominantan vizuelni kanal za prijem i obradu informacija potrebno je da te VIDI.

Dete me ignoriše?
Ne sluša!
Sto puta mu govorim jedno te isto!

Ako se detetu uvek obraćaš na isti način, a dete te očigledno
ne registruje – prva stvar koju možeš pomisliti je:

“Da li sam sigurna da me je dete stvarno videlo i čulo?”

Poznavanje komunikacionih kanala, dominantnog načina na koji tvoje dete prima i

obrađuje informacije je dobro imati u vidu, jer ti puno mogu pomoći.

Na primer, ako tvoje dete često govori:

vidi(m)…
pogledaj!
pokaži mi…
gledaj me, vidi me!

Ako traži tvoju punu pažnju, da ga gledaš dok ti:

pokazuje novu igračku…
delove koje je sastavio…
dako nešto crta, radi…

Ako:
…je nestrpljivo
…priča brzo
…mu smeta kada ga prekidaš
…ne voli da ga diraš dok nešto priča
…koristi ruke da bi dodatno opisao ono o čemu govori
…dok mu čitaš hoće da lista i gleda stranice knjige
…mu je važno kako izgleda u nečemu

tvoje dete vrlo verovatno prima i obrađuje informacije u slikama i važno mu je da ostvari kontakt očima, da VIDI ono što je na redu.

Zbog toga…

Tada možeš imati mnogo bolji rezultat ako kažeš:

Vidi, cipele su već spremne…”
Pogledaj, majica i pantalone te već čekaju…”
“Sada kada opereš zube, biće lepi i čisti…”
“Hajde da mi pokažeš kako pereš ruke onim lepim sapunom…”

nego:

Obuj se!
Obuci se!
Operi zube!
Operi ruke!

Male izmene u načinu na koji se obraćaš detetu kada želiš da
sarađuje sa tobom mogu dati veliki rezultat.


Želiš da saznaš kako još možeš lako obezbediti detetovu pažnju, motivisati ga za obavljanje rutinskih radnji? Pogledaj video predavanje na temu komunikacije. Kratak isečak je u nastavku.

Ukoliko ti je potrebna podrška ovih dana, uvek možeš zakazati i individualnu konsultaciju.