Ponekad nam nije lako da pitamo i tražimo pomoć u svom kolektivu jer se plašimo da će nas kolege pogrešno razumeti, da ćemo ispasti glupi, nesposobni, da će nas odbaciti jer će misliti da “hoćemo da budemo pametniji od njih”, da će nas možda posle ogovarati. To je u redu. Svi želimo da budemo prihvaćeni, da pripadamo grupi, da imamo dobar ugled. Važan nam je odnos sa kolegama.

Sa druge strane, tvoj poziv, profesija vaspitačice nosi sa sobom privilegiju da, pored roditelja, najveći uticaj na dete imaš ti. Ti si za njega odrasla osoba od poverenja. Sa tobom provodi svaki dan. Od tebe uči. Ti odgovaraš na njegova pitanja. Postavljaš pravila života u grupi. Učiš ga osnovnim životnim i komunikacionim veštinama. Uz tebe stiče zdrave navike. Ti si ta koja brineš istovremeno o njemu ali i drugoj deci u svojoj grupi.

Biti vaspitačica je privilegija.

Ti si ta koja, pored roditelja, ima najveći uticaj na dete.

Sa nekom decom u grupi ti ide lako. Lako se sporazumeš sa njima, slušaju te, osetiš da te uvažavaju. Sa nekom ti ide malčice teže. Sa pojedincima ti je baš teško.

Koliko god volela decu i koliko god imala radnog staža i iskustva prirodno je da će se ponekad dogoditi da sa nekim detetom teško sarađuješ. U redu je da tada tražiš stručnu podršku.

Tražiti pomoć nije znak slabosti, već odgovornosti i zrelosti.

Nije na detetu da učini prvi korak, već na tebi.

Ukoliko osećaš da sa nekim detetom u grupi stalno “zapinješ” u periodu adaptacije, da dete ne prihvata tvoju utehu, da tvoj odnos sa njim ili sa detetovim roditeljima nekako “ne štima”, da to utiče na celu grupu, dala si sve od sebe da se stvari poprave na bolje ali ne vidiš neke rezulate – nemoj da čekaš i oklevaš da tražiš podršku od stručnog tima u tvojoj ustanovi. Čekanje i oklevanje utiče na to da tenzija raste, da se stvori još veći jaz u vašem odnosu čime tvoj dobar uticaj na njega, a i na grupu opada. Dete počinje da se ponaša još gore, svakoga dana počinješ da brineš šta će se sledeće desiti, kako će se ponašati, strepiš od njegovih ali i svojih reakcija. Umesto da ideš na posao srećna i zadovoljna polako počinješ da odlaziš zabrinuta, uplašena i ljuta. Na sebe. Na nju. Na njega.

Ukoliko, međutim, nemaš stručnu službu u svojoj ustanovi a potrebna ti je podrška, možeš mi se obratiti.

Šta ti garantuje konsultacija sa mnom?

  • Priliku da budeš iskrena, pričaš otvoreno o trenutnoj situaciji koja te muči;
  • Vreme da se konačno zaista posvetiš pitanjima koja te već neko vreme tište;
  • Rasterećenje jer sam “neutralno lice”, ne poznajem tvoj kolektiv i međuljudske odnose među kolegama koji te možda brinu;
  • Poverenje, niko ne mora ni da zna da smo razgovarale ukoliko ti to ne želiš;
  • Mogućnost da uz moju podršku sagledaš situaciju iz drugog ugla i sama dođeš do mogućih rešenja;
  • Ideje, sugestije, konkretne primenljive alate ili dodatni sadržaj koji ti može biti od pomoći u datoj temi:

Koji je prvi korak?

Napiši kratak opis problema koji te muči, koji se tiče uspostavljanja saradnje sa roditeljima, komunikacije sa detetom u periodu polaska i tranzicije – prvih dana i nedelja tokom procesa privikavanja deteta na boravak u predškolskoj ustanovi i pošalji mi informaciju na konsultacije@sanjaristapopic.rs. Nakon što pažljivo pročitam mejl poslaću ti kratak upitnik sa dodatnim pitanjima koja će mi pomoći da steknem što bolji uvid u trenutnu situaciju. Čim pristignu odgovori, dogovaramo se za termin susreta i ja započinjem pripremu.

Kako susret izgleda, šta mi je potrebno od opreme?

U dogovoren termin se čujemo preko video call-a (Viber, Skajp, Google Hangouts, Zoom…) i razgovaramo o temi. Na osnovu informacija kojima raspolažem pružiću svoj uvid, zajedno ćemo utvrditi pravac na kom želiš da ideš, koje su realne mogućnosti za to i ponudiću ti smernice, konkretne alate koji ti u tome mogu pomoći.

Da li susret zakazujemo samo jednom ili možemo i više puta?

Broj susreta dogovaramo po potrebi. Nekad je dovoljno da se vidimo jednom, a ponekad je vaspitačima potrebna podrška neko vreme, da osećaju “oslonac” dok ne dođu do željene promene.

Šta će mi doneti ova konsultacija?

Doneće ti, pre svega, mir. To što ćeš izdvojiti vreme za razgovor je već velika stvar. To znači da si odgovorna, profesionalna, da ti je stalo do toga da imaš dobar odnos sa decom u grupi – a gde je dobar odnos tu je i jak autoritet. Pitanja koja ti budem postavila tokom prepiske će ti pomoći ti da i sama uvidiš gde je “problem”. Ovaj razgovor će te ohrabriti, vratiće ti osećaj kontrole, samopuzdanje. Osećaćeš se moćno umesto nemoćno. Uspešno umesto neuspešno.

Kako da znam da li mi možete pomoći?

Po prijemu opisa situacije i pitanja proceniću da li je ono u domenu moga rada. Ukoliko nije, razgovor neće biti zakazan.

Koja je cena?

Cena za prvi susret koji podrazumeva detaljniju pripremu i prikupljanje informacija je 4000 din, za svaki naredni (praćenje) 3000 din. Dinamiku susreta i praćenje zakazujemo po dogovoru.

U koje vreme mogu zakazati razgovor?

Redovne konsultacije su radnim danima od 8h-15h. Ukoliko u to vreme radiš i nikako ne možeš da se organizuješ za razgovor, postoji mogućnost da termin iznimno zakažemo i posle podne (od 15-20h), po dogovoru.

Način plaćanja?

Uplate se vrše po zakazivanju konsultacije, najkasnije dan pre dogovorenog termina, prema instrukcijama.